Aktuella Kurser

Temakväll Bruksprov, regelverk

Vill du bli tryggare teoretiskt i gällande regelverk. Välkommen till temakväll där vi pratar regler kring bruksprov i klasserna appell och lägre. Det kommer bli en trevlig teoretisk kväll när alla får ställa frågor som vi kommer försöka besvara på bästa sätt.

Datum & tid: Torsdag 8 aug kl. 18.00-21.00
Kostnad: 50:- inklusive kaffe/te, 100:- om man även vill ha en regelbok
eller 100 kronor kaffe/te ingår ink regelbok
Plats: Lyan på Hallsbergs BK
Värdar: Lotta Ollander och Linda Holm
Anmälan via den här länken

Agility Fortsättning banträning  Fullsatt, reservplatser finns

I den här kursen kommer vi att fokusera på handling i en bana bestående av endast tunnlar och hopphinder. Det är en fortsättningskurs på vårens blåbärskurs. Förutom handling kommer vi att prova på slalom och däck. Hunden ska vara minst 1 år gammal och klara av att träna lös utan koppel. Kursen passar både dig som vill komma igång att tävla, och dig som vill ha agility som en rolig aktivering.
Datum och tid: Torsdagar 22 och 29 aug, 5 och 12 sept 2024 kl 18.30-20.15. Max 6 deltagare, först till kvarn gäller vi anmälan.
Instruktör: Kerstin Malm.
Kostnad: 650:- Medlemskap i Hallsbergs BK är obligatoriskt.
Anmälan till: kegubi60@gmail.com
Anmälan ska innehålla Namn, adress, telefonnummer, mailadress och personnummer (10 siffror), samt hundens namn, ras och ålder.

Longeringskurs Har startat

Longering är ett roligt sätt att aktivera sin hund på.  Förutom att hunden får springa av sig lite så kan man träna följsamhet, fjärrdirigering, stadga, högerhandling, hopp mm.  På kursens 3 tillfällen kommer vi att gå igenom grunderna i inlärning och några variationer i longering som man kan hitta på.

Datum och tid: 11/7, 5/8 och 15/8  kl.  18.00 – 20.15

Instruktör: Majsan Jonsson

Kostnad: 750 kr

Medlemskap i Hallsbergs BK obligatoriskt.

Max 6 deltagare. Först till kvarn gäller vid anmälan.

Anmälan: majsan.hicco@gmail.com

Ange namn, adress, telefonnummer, personnummer och medlemsnummer vid anmälan.