Träningstider

Träningstider i sommar.

From den 8 maj startar vi sommarträningen. Öppen träning onsdag och söndag kl.18-21. Avdelning av planen med nät fram till 20.00 efter det kan man komma överens om att träna moment som kräver hela planen mellan 20 och 21. Skotträning onsdag jämn vecka efter kl 20 och ojämn vecka söndag efter kl. 20. Startpistol tillhandahålls om behörig person finns på plats. Finns inte behörig person på plats får egen startpistol användas. Dock är det efter kl 20 som gäller som tid för skott.
Agilityträning lördagar 10–12 och Hoopersträning söndagar 10-12. Bruksspecial fortsätter varannan söndag, ojämna veckor kl. 10-13 med träning i Hundspåret. Tiderna gäller fram till v 40.

Boka dig som klubbvärd HÄR.

Klubbvärdens uppgifter:

• Be om kod till dörren genom att skicka ett SMS senast dagen innan till 070-2115194.
  • Att låsa upp grinden och se till att den blir låst igen vid avslutad träning.
  • Se till att listan till studiefrämjandet blir ifylld och inlämnad i röda lådan.
  • Fixa kaffe om det finns önskemål.
  • Tända grill och ta fram korv och korvbröd ur frysen om några vill grilla. (valfritt)

Regler för träningsgrupperna:

· Ha hunden bakom dig när du går ut och in genom dörren så att man inte får ofrivilliga hundmöten.

· Tänk på att hålla fri väg i hallen för hundar som ska gå ut och in.

· Visa hänsyn när vi har hundar i caféet. Strikt hundägaransvar gäller.

· Gå inte in med hundar i caféet eller träningshallen innan träningstiden börjar. Plocka undan i träningshallen och ta ut hundarna när träningstiden är slut.

· Varje träningspass börjar med kort samling i caféet utan hundar för att planera dagens träning. Kommer man sent får man anpassa sig till det som gruppen har bestämt.

· Kom överens om hur dagens träning ska genomföras så att det blir bra för alla. Kommunikation och öppenhet är ledord i gruppen. Respektera varje deltagares önskemål.